سس مایونز کم چرب 350 گرم شیلتون

سس مایونز کم چرب 350 گرم

ترکیبات
روغن مایع گیاهی
تخم مرغ
سرکه
شکر
نشاسته اصلاح شده
نمک تصفیه شده خوراکی
قوام دهنده
پودر خردل
اسید لاکتیک
بنزوات سدیم
سوربات پتاسیم
آب
ترکیبات
Vegetable Oil
Egg
Vinegar
Sugar
Modified Starch
Salt
Stabilizer
Mustard Powder
Lactic Acid
Sodium Benzoate
Potassium Sorbate
Water
  • انرژی (59/4 کیلوکالری) 100%
  • قند (0/82 گرم) 100%
  • چربی (4/2 گرم) 100%
  • نمک (0/17 گرم) 100%
  • اسید های چرب ترانس (0 گرم) 100%
شماره پروانه ساخت
کم متوسط زیاد
  • Energy (59/4 kcal) 100%
  • Sugar (0.82 g) 100%
  • Fat (4/2 g) 100%
  • Salt (0/17 g) 100%
  • Trans Fat (0 g) 100%
شماره پروانه ساخت
کم متوسط زیاد
توضیحات :

توضیحات :

سس مایونز یک نوع سس خوراکی است که اغلب از ترکیب روغن، تخم مرغ، ادویه‌جات و انواع دیگر مواد به دست می‌آید. این سس به عنوان یک سس غنی‌کننده و طعم‌دهنده برای ساندویچ‌ها، سالادها و دیگر غذاها استفاده می‌شود. سس مایونز اغلب با غذاهای سرد مانند سالاد سرد، ماهی و ساندویچ‌ مصرف می‌شود. داستان‌های ضد و نقیضی دربارهٔ چگونگی پیدایش این سس وجود دارد، بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند، اولین بار این سس به صورت مخلوطی از زرده تخم مرغ و روغن، در سال ۱۷۵۶ میلادی در فرانسه تهیه شد. گرچه سس مایونز محبوب ترین چاشنی در آمریکاست، اما ریشه آن اروپایی است. معروف ترین نظریه ایجاد آن از فرانسه می آید.

در سال 1756، دوک دی ریشلیو در بندر ماهون در منورکا در حال نبرد با بریتانیا بود که سرآشپزش برای اولین بار روغن را با تخم مرغ مخلوط کرد. سرآشپز قصد داشت سس خامه ای درست کند. با این حال، او متوجه شد که آشپزخانه فاقد لبنیات لازم است، روغن را جایگزین کرد تا سس شیری ایجاد کند. به نشانه پیروزی دوک در نبرد سس ماهونز نامگذاری شد.  عرضهٔ تجاری مایونز در ظروف شیشه‌ای از سال ۱۹۰۷ در فیلادلفیا آغاز شد. تقریباً در همان هنگام «نینا هلمنز» یک مهاجر آلمانی در نیویورک، سسی را به منظور فروش بیشتر ساندویچ‌های مغازه شوهرش تهیه کرد. هلمنز این سس را به جای کره در ساندویچ‌هایش استفاده می‌کرد. او به تدریج در طعم سس خود تنوع ایجاد کرد و در سال ۱۹۱۲، کارخانه این سس را در آمریکا راه اندازی کرد. از سویی گفته می‌شود این سس، نخستین بار توسط آشپزهای فرانسوی تهیه شده‌است. برخی می‌گویند، این سس شبیه ترکیبی است که در روم باستان از مخلوط روغن زیتون و تخم‌مرغ تهیه می‌شد و این روزها به این شکل عرضه می‌شود. نخستین دستور تهیهٔ یافت‌شده برای تهیهٔ مایونز، در سال ۱۸۰۶ نوشته شده‌است. همچنین سس مایونز به نام خانم جولز مایونز، که همسر یک آمریکایی ولزی تبار بود، نامگذاری شده است. او در دهه 1750 در ماه مه به گروهی از دوستان که از مزارع او بازدید کرده و در طی این بازدید از سسی که از مخلوط تخم‌مرغ و روغن به همراه ادویه و سرکه تشکیل شده بود، خوشش آمد. این سس در آن زمان “مایونز” نامیده شده و بعدها به یک غذای پرطرفدار تبدیل شد.

 

سس مایونز 460 گرم شیلتون

 

مایونز دارای ۸۰ درصد روغن گیاهی است. برای تهیهٔ این سس، معمولاً از روغن سویا و به‌ طور محدودتر، از روغن زیتون و روغن آفتابگردان استفاده می‌شود. میزان آب در سس مایونز ۷ یا ۸ درصد و میزان زرده تخم‌مرغ حدود ۶ درصد است. میزان سرکه حدود ۴ درصد و نمک و شکر، یک درصد است. در برخی روش‌های تولید مایونز، از سفیده تخم‌مرغ نیز استفاده می‌شود. نسبت مواد در این مورد و در انواع رژیمی و گیاهخواری مایونز متفاوت است میزان کالری مایونز به‌طور متوسط، ۷۰۰ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم است و از مواد غذایی با کالری بالا به‌شمار می‌رود.

سس مایونز یک امولسیون روغن در آب است که قبل از مصرف به غذاها اضافه می شود تا طعم و مزه را بهبود بخشد. این سس پرکالری حاوی چربی بالا است که از روغن نباتی، زرده تخم مرغ، لیمو ترش و نمک تهیه می شود. همچنین مواد اختیاری عبارتند از ادویه، شکر، آرد خردل، قوام دهنده، پنیر، آنتی اکسیدان و مواد نگهدارنده مجاز. مایونز اغلب در میان وعده ها مانند همبرگرها و غذاهای سرخ یا پخته شده، ساندویچ ها و سالادها استفاده می شود. سس مایونز همچنین به عنوان پایه ای برای انواع سس های سرد و سس های سالاد مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ آن به طور معمول سفید یا زرد کم رنگ است. سس مایونز بدون تخم مرغ نیز برای تولید این محصول بدون کلسترول موجود است که برای افراد گیاهخوار و افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند نیز مناسب است. مواد لازم برای تهیه سس مایونز و طعم محصولات تهیه شده در تولید کننده های مختلف بسیار متفاوت است. طعم و رنگ از ویژگی های مهم برای پذیرش سس مایونز هستند. معمولا خردل، پیاز، سیر، پاپریکا، جعفری و فلفل قرمز را به صورت پودر یا خمیر به آن اضافه می کنند.

به ما گفته می‌شود که سس مایونز پس از باز شدن باید در یخچال نگهداری شود اما اگر سس مایونز به ‌طور تصادفی بیرون از یخچال بماند ممکن است باعث مسمومیت غذایی شود؟ آیا سس مایونز بدون یخچال واقعاً خطرناک است؟ اگر یک شیشه باز سس مایونز را در انبار نگهداری کنید، واقعاً چه اتفاقی می افتد؟  گفته میشود ماندن در دمای اتاق برای آن مناسب است، زیرا مارک های تجاری شامل تخم مرغ های پاستوریزه و تثبیت کننده ها هستند. نگهداری اتفاقی ظرف سس مایونز در بیرون از یخچال موجب فاسد شئن آن نمی شود زیرا اسیدهای سرکه از رشد احتمالی باکتری ها در چاشنی جلوگیری می کند. با اینحال بهتر است همیشه سس مایونز در یخچال نگهداری شود.

امروزه، مایونز به عنوان یکی از سس‌های محبوب و پرکاربرد در سراسر جهان شناخته می‌شود و در انواع غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. محصولات متنوع سس مایونز حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 از روغن های تشکیل دهنده هستند. سس مایونز چاشنی سالمی نیست و این مطلب را تکذیب نکرده اند. از آنجایی که مایونز دارای پایه ای از روغن و تخم مرغ است، دارای مقدار زیادی چربی و کلسترول نیز هست. با این حال، برخی از چربی ها برای شما مفید هستند، بنابراین تصمیم گیری در مورد اینکه کدام مایونز برای شما مناسب است به اهداف سلامتی و ترجیح طعم و مزه شما بستگی دارد. خوشبختانه، گزینه های زیادی در بازار وجود دارد. برخی از بهترین مارک های مایونز از روغن های سالم تر ساخته شده اند. واشنگتن پست پیشنهاد می کند که از روغن زیتون ارگانیک یا روغن آووکادو به عنوان پایه مایونز استفاده کنید و اسیدهای چرب امگا 3 سالم برای قلب را در رژیم غذایی خود تزریق کنید. طبق گزارش Brightland، روغن زیتون از نظر مواد مغذی حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی، از جمله ویتامین ها و مواد معدنی است. با این حال، طعم روغن زیتون قوی تر و مغذی تر از روغن آووکادو است. انتخاب روغن مورد استفاده در نهایت به سلیقه شما بستگی دارد.

افزودن سس مایونز به پروتئین، یک شام خودمانی آخرهفته را به چیزی تبدیل می‌کند که خانواده‌تان فکر می‌کنند ساعت‌ها طول کشیده تا به آن برسید. این چاشنی است که باید برای مرغ پخته شده، گوشت گاو و ماهی استفاده کنید. از آنجایی که سس مایونز دارای پایه‌ای از روغن و آب است، امولسیون آن چربی را به قطرات میکروسکوپی تبدیل می‌کند که در آب پراکنده می‌شوند و از برگشت آنها به هم جلوگیری می‌کند. نتیجه یک پخش کرکی شکل است که به طور مساوی پروتئین را در یک ماریناد خامه ای می پوشاند.

اگر می‌خواهید ساندویچ پنیر کبابی درست کنید، توصیه می‌کنیم یک قاشق پر از مایونز را در قسمت بیرونی آن بریزید. نان قبل از کباب کردن پوشش مایونز باعث می شود ساندویچ یک پوسته برشته شده و ترد و قهوه ای یکنواخت داشته باشد و در عین حال داخل نان را نرم و لطیف نگه می دارد. برای اینکه بیشترین استفاده را از مایونزتان ببرید، به خودتان لطف کنید و ساندویچ را در ماهیتابه چدنی با پخش مداوم حرارت بالا در تابه بپزید. که به ساندویچ تردی خوبی می دهد. مایونز شیلتون در طعم و اوزان مختلف تولید می شود، نوع کمچرب و یا پر چرب مایونز شیلتون میتواند سالاد و خوراکی های شما را طعم تازه ای ببخشد و نوع چیلی آن غذای شمارا به یک نهار یا شام بیادماندنی تبدیل میکند. از آن لذت ببرید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *