سس کچاپ چیلی 350 گرم شیلتون

سس گوجه فرنگی تند (کچاپ چیلی) 350 گرم

ترکیبات
رب گوجه فرنگی
شکر
سرکه
شربت گلوکز
نمک تصفیه شده خوراکی
فلفل قرمز
قوام دهنده
ادویه
آب
ترکیبات
Tomato Paste
Sugar
Vinegar
Glucose Syrup
Salt
Red Pepper
Stabilizer
Spices
Water
  • انرژی (22/57 کیلوکالری) 100%
  • قند (2/25 گرم) 100%
  • چربی (0/07 گرم) 100%
  • نمک (0/18 گرم) 100%
  • اسید های چرب ترانس (0 گرم) 100%
شماره پروانه ساخت 56/18711
کم متوسط زیاد
  • Energy (22/57 kcal) 100%
  • Sugar (2/25 g) 100%
  • Fat (0/07 g) 100%
  • Salt (0/18 g) 100%
  • Trans Fat (0 g) 100%
شماره پروانه ساخت 56/18711
کم متوسط زیاد
توضیحات :

این سس دارای طعم تند و شیرین می باشد که اصالتی تایلندی دارد و مصرف آن از سالیان بسیار دور در کشورهای مکزیک و آمریکای شمالی و جنوبی رواج داشته است. این سس به کچاپ شباهت دارد و پایه اصلی آن فلفل و گوجه فرنگی است. سس کچاپ چیلی طعم دهنده و مکمل بسیاری از غذای های سوخاری، مرغ، سیب زمینی سرخ کرده و همچنین غذاهای دریایی و گوشتی می باشد. در ترکیبات سس کچاپ چیلی شیلتون از رب گوجه فرنگی، شکر، سرکه، شربت گلوکز، نمک، فلفل قرمز و ادویه های مخصوص استفاده شده است. سس چیلی شیلتون به‌عنوان یک چاشنی همه کاره شناخته می شود و از آن برای طعم دادن به تقریبا هر چیزی استفاده میشود. برای نمونه میتوان از آن به‌عنوان سس پایه برای چیپس تورتیلا یا برای تهیه تاکو و بوریتو استفاده کرد. همچنین میتوان از آن  به‌عنوان پایه سس‌هایی مانند سس باربیکیو یا سس قارچ استفاده کرد. سس چیلی یک نمونه محبوب از سس فلفلیست و برای اضافه کردن تبع گرم به غذای شما انتخاب مناسبی است.

فلفل چیلی سرشار از ویتامین B6 ویتامین A ویتامین K1  پتاسیم و ویتامین C می باشد.

برای درست کردن این سس می‌توانید از مواد مختلفی مانند سیر، زنجبیل، عسل، سرکه، شکر، نمک، نشاسته ذرت و ادویه‌های تند استفاده کنید.

برخی از انواع سس کچاپ چیلی عبارتند از: سس کچاپ چیلی سیر: این سس با افزودن سیر خرد شده به مواد اصلی سس کچاپ چیلی تهیه می شود. این سس برای سرو با انواع غذاهای گوشتی، ساندویچ، پیتزا و سیب زمینی سرخ کرده مناسب است. سس کچاب سیر و چیلی دلوسه یک نمونه از این سس است.

 

 

سس گوجه فرنگی تند (کچاپ چیلی)

 

سس کچاپ چیلی شیرین و تند: این سس با افزودن عسل یا شکر قهوه ای به مواد اصلی سس کچاپ چیلی تهیه می شود. این سس برای سرو با انواع غذاهای تایلندی، چینی و فست فود مناسب است. طرز تهیه سس چیلی تند و شیرین تایلندی یک نمونه از این سس است.

سس کچاپ چیلی میوه ای: این سس با افزودن انواع میوه های ترش مانند انار، انبه، لیمو یا آلوچه به مواد اصلی سس کچاپ چیلی تهیه می شود. این سس برای سرو با انواع سالادها، ماهی و غذاهای گیاهی مناسب است. سس انار یک نمونه از این سس است.

ادویه اصلی کچاپ چیلی فلفل قرمز است که به آن تندی و رنگ خاص خود را می‌دهد. برای تهیه این سس معمولا از فلفل قرمز خشک یا تازه، گوجه فرنگی، سرکه، شکر، نمک و ادویه‌های دیگری مانند سیر، پیاز، پاپریکا، میخک و دارچین استفاده میشود. همچنین ممکن است از سبزیجات در کچاپ چیلی استفاده ‌شود. برخی از سبزیجاتی که در تهیه این سس بکار می رود عبارتند از: پیاز، سیر، فلفل دلمه‌ای، کرفس، هویج، کدو، قارچ و گشنیز. این سبزیجات به طعم و مزه سس کچاپ چیلی افزوده و آن را غنی‌تر می‌کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *