سس باربیکیو شیلتون

سس کباب (باربیکیو) 350 گرم

ترکیبات
رب گوجه فرنگی
شکر
سرکه
شربت گلوکز
نمک تصفیه شده خوراکی
فلفل قرمز
قوام دهنده
ادویه
آب
ترکیبات
Tomato Paste
Sugar
Vinegar
Glucose Syrup
Salt
Red Pepper
Stabilizer
Spices
Water
  • انرژی (22/57 کیلوکالری) 100%
  • قند (2/25 گرم) 100%
  • چربی (0/07 گرم) 100%
  • نمک (0/18 گرم) 100%
  • اسید های چرب ترانس (0 گرم) 100%
شماره پروانه ساخت 56/18711
کم متوسط زیاد
  • Energy (22/57 kcal) 100%
  • Sugar (2/25 g) 100%
  • Fat (0/07 g) 100%
  • Salt (0/18 g) 100%
  • Trans Fat (0 g) 100%
شماره پروانه ساخت 56/18711
کم متوسط زیاد
توضیحات :

سس باربیکیو، یک سس قرمز تند که طعم دودی دارد!

به سختی می‌توان گفت دقیقاً چه زمانی اجداد ما شروع به پخت و پز کردند، اما تجزیه و تحلیل فیلوژنتیک نشان می‌دهد که اجداد انسان احتمالاً از ۱.۸ تا ۲.۳ میلیون سال پیش آشپزی را اختراع کرده‌اند .کلمه باربیکیو از زبان یک قبیله سرخپوست کارائیب به نام تاینو آمده است. آنها برای کباب کردن روی رنده چوبی برجسته ای به نام بارباکو گوشت را کباب میکردند. ما می دانیم که قدمت این کلمه حداقل به سال 1526 میلادی از گزارش مکتوب یک کاشف اسپانیایی از هند غربی باز می گردد. البته خیلی قبل از آن زمان وجود داشته است، اما هیچ کس آن را یادداشت نکرده.

کباب کردن شاید قدیمی ترین روش پخت غذا باشد که امروزه نیز در بین مردم رایج است. در زمان های اولیه، مردم از این روش به عنوان امکانی برای نگهداری مواد غذایی استفاده می کردند. با گذشت زمان، انسان ها شروع به آزمایش این روش کردند تا آن را بهتر کنند. با قصد طبخ غذای خوش طعم، فرآیند مرینیت روی صحنه آمد. این زمانی است که سس باربیکیو برای طعم دادن بیشتر به غذاهایی مانند گوشت، ماهی، مرغ و غیره اختراع شد. بر اساس اطلاعاتی که در موزه ایالتی تنسی، در دهه 1500درج شده است، کاشفان اروپایی بومیان جنوب شرقی آمریکا را در حال کباب کردن گوشت بر روی تخته های چوبی بر فراز آتش دیدند. وقتی اروپایی ها به خانه بازگشتند، شروع به پختن گوشت خوک به این شکل کردند. اگرچه کباب کردن در مستعمرات آمریکا چند صد سال قبل از قرن هفدهم رایج بود، اما اعتقاد بر این است که سس باربیکیو در این دوره به وجود آمده است. این تخمین با این واقعیت تقویت می شود که در چندین گزارش فرانسوی و انگلیسی آن دوره و حتی چند قرن پس از آن به استفاده از سس باربیکیو برای پخت و پز اشاره کرده اند.

در ابتدا آشپزها از آب لیموترش و فلفل برای طعم دادن به گوشت برای کباب استفاده می کردند. ما می‌توانیم ریشه این دستور غذا را در آفریقا دنبال کنیم، جایی که آنها از آب لیمو و لیمو به عنوان یک روش سنتی برای طعم دادن به گوشت استفاده می‌کنند. به تدریج این روش رایج شد و به سایر نقاط جهان رسید. پس از آن سرکه به عنوان یک ماده در تهیه سس باربیکیو در اواخر قرن هجدهم معرفی شد. چندین کتاب دستور العمل در این دوره استفاده از سرکه را همراه با نمک، فلفل و خردل برجسته می کنند. دستور تهیه سس باربیکیو در قرن 19 با روش‌های نوآورانه ‌تر برای طعم دادن به سس تکمیل تر شد. با آغاز قرن 20 طیف وسیعی از سس‌های باربیکیو تجاری برای مصرف در بازار معرفی شدند. شرکت سس باربیکیو جورجیا، مستقر در آتلانتا، اولین شرکتی بود که در سال 1909 سس باربیکیو را تجاری کرد. این ایده تجاری موفقیت بزرگی بود. در طول دهه 1920 بود که سس کچاپ، شکر و سس Worcestershire راه خود را به بازار باز کردند. در سال 1940، هاینز اولین شرکتی بود که سس باربیکیو را در بطری فروخت. در نیمه دوم قرن، شرکت های بیشتری وارد بازار شدند تا سس باربیکیو را با طعم های مختلف معرفی کنند.

نکاتی برای استفاده از سس باربیکیو

سس باربیکیو معمولا برای مرینیت کردن انواع کباب مورد استفاده قرار می‌گیرد. مواد اولیه آن متفاوت است اما رایج‌ترین مواد تشکیل دهنده این سس عبارت است از: گوجه فرنگی به همراه سرکه، شکر و گاهی پودر فلفل و پیاز. شکر یکی از اجزای مهم سس تنوری است که باعث می‌شود سس، حین پخت حالت کاراملی پیدا کند و به خورد عصاره گوشت برود. در حالی که سس باربیکیو می تواند با طعم دادن به غذا جادویی ایجاد کند، استفاده نادرست از آن می تواند یک غذا را کاملا خراب کند. اینجاست که مبتدیان باربیکیو باید یاد بگیرند که چه زمانی و چه مقدار سس مصرف کنند. این سس در عین خوش طعم بودن، بسیار پر انرژی بوده و کالری بالایی داشته و شما با خوردن 100 گرم سس باربیکیو 130 کالری دریافت خواهید کرد.

 

سس باربیکیو شیلتون

 

برای کباب کردن:

سس باربیکیو حاوی مقدار زیادی شکر است که به سرعت روی گریل کاراملی می شود زیرا غذا در دمای بالا پخته می شود. این ممکن است باعث ایجاد ذغال در سطح بیرونی شود که می تواند بدبو شود. همچنین اگر بعداً آن را بمالید اجازه نمی دهد که گوشت طعم آن را به طور کامل جذب کند. باید سس باربیکیو را در چند لایه نازک 10 دقیقه قبل از اینکه غذا به پخت دلخواه برسد بمالید. این به غذا زمان کافی می دهد تا طعم را بدون زغال کردن بیش از حد سطح جذب کند. برای برش های بزرگتر گوشت، لایه های نازکی از سس را 30 دقیقه قبل از اینکه کاملا آماده شود، بمالید.

برای دودی کردن:  دودی کردن مواد غذایی فرآیندی کم و آهسته است که از حرارت غیر مستقیم استفاده می کند. بنابراین، هیچ نگرانی در مورد زغال کردن یا گرفتن یک سطح بیرونی کاراملی وجود ندارد. برای دودی کردن، می‌توانید غذا را چند دقیقه قبل از پخت در سس باربیکیو مرینیت کنید.

سس باربیکیو شیلتون یکی از محبوب‌ترین سس‌ها برای طبخ غذاهای کبابیست، سس باربیکیو طعم و مزه بی‌نظیری به گوشت کباب شده می‌دهد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *