سس کچاپ 350 گرم شیلتون

سس گوجه فرنگی (کچاپ) 350 گرم

ترکیبات
رب گوجه فرنگی
شکر
سرکه
شربت گلوکز
نمک تصفیه شده خوراکی
قوام دهنده
ادویه
آب
ترکیبات
Tomato Paste
Sugar
Vinegar
Glucose Syrup
Salt
Stabilizer
Spices
Water
  • انرژی (32/62 کیلوکالری) 100%
  • قند (2/37 گرم) 100%
  • چربی (0/04 گرم) 100%
  • نمک (0/3 گرم) 100%
  • اسید های چرب ترانس (0 گرم) 100%
شماره پروانه ساخت 56/17049
کم متوسط زیاد
  • Energy (62/32 kcal) 100%
  • Sugar (2/37 g 100%
  • Fat (0/04 g) 100%
  • Salt (0/3 g) 100%
  • Trans Fat (0 g) 100%
شماره پروانه ساخت 56/17049
کم متوسط زیاد
توضیحات :

سس کچاپ چیست

سس کچاپ، به سس‌ های گوجه‌ ای گفته می‌ شود که پایه اصلی آنها گوجه فرنگی است. این نوع سس جزء محبوب‌ ترین سس‌ ها است که در سراسر جهان مصرف بالایی دارد. انواع سس کچاپ از جمله سس کچاپ شیلتون، به سبب رنگ و طعم خاص خود در بیشتر غذاهای ایرانی و فرنگی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. از این سس ها می‌ توان برای سرو در کنار غذاهای سرد و گرم نیز استفاده نمود. ترکیب اصلی انواع سس کچاپ شامل گوجه فرنگی، انواع سبزیجات، ادویه‌ های متنوع و سیر می‌ باشد. البته باید بدانید که سس های کچاپ با سس‌ های گوجه فرنگی ترکیبات متفاوتی دارند؛ اما در هر دو نوع این سس ها، گوجه فرنگی بیشتر از دیگر مواد اولیه استفاده شده است.

معرفی سس کچاپ شیلتون

سس کچاپ شیلتون نوعی سس گوجه فرنگی معروف در بازار است که به سبب طعم تند و شیرین خود، طرفداران بسیاری دارد. ترکیبات تشکیل دهنده این محصول گوجه فرنگی، نمک، ادویه‌ های معطر، قند و سرکه هستند. در کنار انواع غذاهای فست فودی یا ساندویچ‌ ها می‌ توان سس کچاپ شیلتون را مورد استفاده قرار داد. این سس کچاپ با استفاده از گوجه فرنگی‌ های تازه به همراه قند و سرکه، در طی مدت زمان طولانی درون دستگاه مخصوص پخته می‌ شود و بافت غلیظی دارد. رنگ این نوع سس، قرمز تیره یا خرمایی است و دلیل رنگ تیره آن، اسید استیک و پودر گوجه فرنگی است که به هنگام تولید به ترکیب این خوراکی اضافه می شود.

 

انواع سس کچاپ

سس کچاپ تنوع بسیاری از لحاظ طعم و مزه دارد. نمونه های متنوع این نوع سس عبارتند از:
سس کچاپ ساده: این نوع سس کچاپ حاوی ادویه‌ های مختلف، گوجه فرنگی، قند و سرکه است. البته میزان قند موجود در این نوع سس به نسبت دیگر نمونه‌ های سس کچاپ بیشتر است.
سس کچاپ سیر: در ترکیب این نوع سس کچاپ علاوه بر مواد سس کچاپ ساده، سیر خام نیز وجود دارد و طعم آن بسیار متفاوت‌ تر از دیگر انواع سس کچاپ می‌ باشد.
سس کچاپ تند (چیلی): این مدل سس، نوعی دیگر از سس کچاپ است که طعم آن بسیار تند است. زیرا در ترکیب این سس، از فلفل قرمز استفاده شده است.
نمونه‌ های دیگر این نوع سس شامل سس کچاپ شوید، سس کچاپ باربیکیو و سس کچاپ شیلی هستند که هر کدام دارای خصوصیات و طعم خاص به خود می‌ باشند. طرفداران سس کچاپ با توجه به ذائقه و نوع غذای خود، می‌ توانند هر یک از این سس‌ ها را انتخاب نموده و مورد استفاده قرار دهند.

فواید سس کچاپ شیلتون

سس کچاپ شیلتون به دلیل طعم منحصر به فرد خود، جزء خوراکی‌ های پرطرفدار می باشد که سرانه مصرف آن بالا است. اما باید بدانید که این محصول غذایی نیز مانند دیگر خوراکی‌ ها دارای فواید و مضراتی است. البته با مصرف به اندازه و معمول این سس کچاپ، می‌ توان از فواید بی‌ نظیر این خوراکی بهره‌ مند گردید. سس کچاپ حاوی مقدار زیادی ویتامین C، پتاسیم و فیبر است.
همچنین میزان لیکوپن در سس کچاپ شیلتون بالا است. این ماده که در رنگدانه‌ های قرمز گوجه فرنگی وجود دارد، به عنوان نوعی آنتی اکسیدان قوی شناخته می‌ شود. این نوع آنتی اکسیدان خطرات بروز بیماری‌ های قلبی و عروقی و بیماری‌ های نظیر سرطان را هم کاهش می‌ دهد.
با افزودن سس کچاپ شیلتون به مواد غذایی، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می شود. البته در رابطه با مصرف این نوع سس باید این نکته را مد نظر قرار داد که در سس کچاپ میزان قابل توجهی قند و نمک وجود دارد. به همین دلیل هم مصرف بیش از اندازه این خوراکی، خطر بروز بیماری هایی مثل دیابت و فشار خون را افزایش می‌ دهد. پس باید به اندازه و معقول مصرف شود.

 

فواید بی نظیر سس کچاپ

 

میزان ماندگاری سس کچاپ شیلتون

در مورد میزان ماندگاری سس کچاپ شیلتون باید بدانید که مدت ماندگاری این سس کچاپ، به شرایط نگهداری و نوع بسته‌ بندی این محصول بستگی دارد. اما در حالت معمول این سس پس از باز شدن، تا حدود ۱۸ ماه قابلیت نگهداری دارد. البته پس از باز شدن این نوع خوراکی، بهتر است آن را درون یخچال قرار دهید. اما برای اطمینان پیدا نمودن از زمان دقیق مدت ماندگاری این سس، لازم است به دستورالعمل‌ های تولید کننده، تاریخ انقضا و شرایط نگهداری این خوراکی توجه نمایید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *